Monday, June 6, 2011     17:19

צור איתנו קשר

לפגישת ייעוץ התקשר 02-5804994

או מלא את הטופס ונציג יצור איתך קשר לקבלת פרטים נוספים וייעוץ התאמה לעסק שלך ללא התחייבות!

שליחה

חדשות ועדכונים

20/04/2015 00:00:00

לקוחות יקרים "איזי טקס לעסקים" גרסה 2010 קיים עדכון לתוכנה עם עדכונים חשובים אפשר להוריד את העדכון מדף ההורדות.

20/04/2015 00:00:00

לקוחות יקרים "איזי טקס לעסקים" גרסה 2010 קיים עדכון לתוכנה עם עדכונים חשובים אפשר להוריד את העדכון מדף ההורדות.

01/01/2015 00:00:00

לקוח יקר, איזי-טקס שינתה את פניה, והושק גרסה חדשה של התוכנה. הכולל פיתוחים ושדרוגים רבים, ממשק ידידותי שהופך את השימוש לנגיש, מהיר, ומהנה יותר.

בין לקוחותינו

מרכז הענינים, שערים, כח הפרסום, גרפיכל, עמותת בנינו, מילר פוינט, בדק בית, כל בו מנדל, הליכות חיים, אופטיקה עילית, פופולרי, Silver Jewelry, מוסדי עולם, פריימן הפקות, דסקל הלבשה, עניין חדש, מעלות בית יעקב, מקושרים, סלוגלט, פותחים שבוע באלעד, אלון Office פרסום תמסורת, פרסום אלונים, לוח קיר, מידע בירושלים, הכלי לבית, כל בו מנדל, אור מאיר וברכה, ספירלה, אשדוד בכותרות, רהיטי הקריה, ידיעון מודיעין עילית בע"מ, אתגר פלוס, תפארת חיים, אורלרן, אופיס דיל, אור הספר, מיין שיך, טעם הפרי B, חישוקים, טונר ישראל, שלי דהרי, Lee bonk, המרכז לעדשות מגע, פוטו ברמה, אורות של אמת, טונר ישראל, אפרסמון, תכשיטי סרן סיגל,   ניוזלינק, גראפיקס, שיר ייצור ושווק , טהרת המשפחה, פידבק פרסום, פרסום נבון, חסידות לויצק, טופ שוז, טונר ישראל, דיימונד פלוס, עניין חדש, יזם מחשבים, רהיטי הקריה, רום סטור, עורות בקודש, מלכות ירושלים, רדיו אורון (פ"ת) בע"מ, סופר גרף, פותחים שבוע באלעד, תמסורת, פיירמן פוטמן בע"מ, Family Shoes, מותגים , פרסום גיל, קלף פרסום, רינתי לקל, הכל למוסדות,   שנשמע ונתבשר, עמותת מוסדי עולם ועוד ועוד...

 

 

      איזי טקס - הכל ובקלות

 

התוכנה המושלמת לניהול העסק

     

מדריך לשימוש יעיל בתוכנה

וטיפים לשיפור הניהול העסקי

תוכן

הקדמה. 5{C}

תפריט ראשי 6{C}

הדרכה מהירה לשימוש מיידי ומהיר בתוכנה. 6{C}

מכירות. 6{C}

מסמכי מקור. 6{C}

חשבונית מס. 8{C}

קבלה. 10{C}

חשבונית מס קבלה. 11{C}

חיוב עבור שיק חוזר. 11{C}

זיכויי לקוח / חיוב / ביטול מסמכים. 12{C}

הצעת מחיר/הזמנה. 12{C}

חשבונית עסקה. 12{C}

תעודת משלוח. 13{C}

רכש והוצאות. 14{C}

רישום הוצאות. 14{C}

הזמנה מספק - הזמנת רכש.. 14{C}

תעודת משלוח רכש.. 15{C}

רישום קניה. 15{C}

תשלומים לספק. 15{C}

ריכוז מסמכים. 16{C}

טיוטות. 16{C}

העתקי  מסמכים. 16{C}

פריטים ומחירון 16{C}

פריטים. 16{C}

כרטיסי חשבון 19{C}

לקוחות. 19{C}

עובדים וסוכנים. 20{C}

ספקים. 20{C}

כרטיסים נוספים. 20{C}

ניהול קופה. 21{C}

ריכוז תנועות קופה. 21{C}

הפקדות. 21{C}

פנקס שקים. 21{C}

מסוף אשראי 21{C}

ניהול. 22{C}

משימות. 22{C}

הפקת דוחות. 22{C}

תנועות מלאי 23{C}

פקודות יומן 23{C}

הגדרות. 24{C}

פרטי עסק. 24{C}

פרטים כלליים: 24{C}

מס מע"מ ושערים: 24{C}

ברירות מחדל: 24{C}

ברירות מחדל 2: 24{C}

סעיפי הכנסות והוצאות. 25{C}

טופס 6111. 25{C}

רישיון השימוש.. 26{C}

 

 

 

הקדמה

 

סוד ניהול עסק ביעילות ובתפוקה מרבית נעוץ ברישום ותיעוד כל פעולה עסקית שהעסק מבצע.

 

רק כך נוכל לנתח את הנתונים, רק כך נוכל לוודא מאזן ריווחי, רק כך נגלה מה הם מוצרים רווחיים, ומיהו הלקוח שבאמת שווה להשקיע בו.

 

הרישום יהיה יעיל אך ורק אם נבצע אותו ביסודיות ובכלי יעיל שיאפשר לנו להשתמש בנתונים.

 

טעות היא לחשוב כי לולא חוקי המיסים היינו פוטרים עצמנו מהפקת חשבוניות מכירה, תיעוד כניסה ויציאה מהמלאי, ורישום כל הוצאה שהוציא העסק.

 

עסק שאינו מנתח את פעילותו העסקית ימצא את עצמו מהר מאוד במקום אליו הגיעו עסקים כושלים נוספים שלא הקפידו על רישום ותיעוד וניתוח כל פעולה עסקית.

 

ולא... אל תסמכו על מנהל\רואה החשבונות שלכם, עם " איזי טקס: הכל ובקלות" תוכלו לשים בעצמכם את ה"אצבע על הדופק" ולגלות בקליק מה משתלם ומה לא.

 

 

תפריט ראשי

 

 

v     מסך הפתיחה

 

v     מכירות - הפקת מסמכי מקור של מכירות.

o        חשבונית מס - הפקת חשבונית מס מקור.

o        חשבונית מס קבלה - הפקת חשבונית וקבלה בו זמנית.

o        קבלה - הפקת קבלה כנגד תשלום.

o        חיוב עבור שיק חוזר: הפקת חיוב ללקוח על שיק חוזר.

o        זיכוי: הפקת מסמך זיכוי לביטול חשבונית שהופקה.

o        הצעת מחיר - תיעוד הצעות מחיר ללקוח.

o        הזמנה: תיעוד הזמנת לקוח.

o        חשבונית עסקה - הפקת חשבונית עסקה המהווה דרישה לתשלום מהלקוח אך אינה חשבונית מס רשמית.

o        תעודות משלוח - תיעוד יציאת פריטים ממלאי החברה אל הלקוח.

 

v     רכש והוצאות - הפקת מסמכי מקור של קניות ורישום הוצאות.

o        רישום הוצאות - רישום כל הוצאות העסק לצורך מעקב אחר הוצאות העסק והפקת דוחות: מע"מ, רווח והפסד, תזרים מזומנים ודוחות נוספים .

o        הזמנה מספק: תיעוד הזמנה לרכישת פריטים מספק כלשהו.

o        תעודת משלוח רכש -  תיעוד קבלת משלוח מספק.

o        רישום קניה: תיעוד חשבונית הרכישה מהספק.
בנוסף,רישום זה מעדכן את רישום המלאי.

o        תשלומים לספק: תיעוד התשלום לספק וה"קבלה" שהתקבלה.

 

v     ריכוז מסמכים

o        טיוטות: רשימת המסמכים שהזנתם הופסקה קודם ההפקה.

o        העתקי מסמכים: רשימת כל המסמכים שהופקו וכן אפשרות להתאמת (סגירת) מסמכים.

 

v     ביטול מסמכים

o        חיוב לכרטיס לקוח: רישום חיוב חוזר לחוב לו הופקה קבלה בטעות (ביטול קבלה).

o        ביטול חשבונית קבלה: מבטל חשבונית קבלה (ניתן ליצור מסמך זה אוטומטית מתוך מסמך ה"חשבונית קבלה" ע"י לחיצה על ביטול מסמך סטורנו).

o        זיכוי על קניה מספק: ביטול תיעוד חשבונית מספק.

o        חיוב על תשלום לספק: ביטול תיעוד תשלומים לספק.

o        תעודת החזר משלוח: ביטול תיעוד "תעודת משלוח".

 

v     פריטים ומחירון

o        פריטים: רשימת הפריטים של העסק.

v     כרטיסי חשבון

o        לקוחות: רשימת הלקוחות.

o        עובדים וסוכנים: רשימת עובדי העסק.

o        ספקים: רשימת ספקים.

o        כרטיסים נוספים: כל שאר כרטיסי החשבון.

v     ניהול קופה

o        ריכוז תנועות קופה: רשימת כל התקבולים (תשלומים ששולמו לעסק).

o        הפקדות: רישום הפקדת תקבולים בבנק.

o        פנקס שיקים: תיעוד כל השקים שניתנו ע"י העסק (מאפשר מעקב יעיל ונוח אחר כל שק)

o        (אופציונאלי) מסוף אשראי: אפשרות סליקת כרטיס אשראי ישירות מהתוכנה (תכונה אופציונלית בתשלום נוסף).

v     ניהול

o        משימות: ניהול ורישום משימות לביצוע לעובדים ולטיפול בלקוחות.

o        הפקת דוחות - הפקת דוחות שונים בחתכים של זמן לקוח וסוג סעיף.

o        תנועות מלאי: סיכום כל תנועות המלאי של הפריטים כולל אחוזי רווח.   

o        פקודות יומן: פירוט פקודות היומן של המערכת (לשימוש מנהל החשבונות).

v     הגדרות

o        פרטי עסק: הגדרת פרטי העסק.

o        סעיפי הכנסות והוצאות: הגדרת סעיפי הכנסות והוצאות.

v     רישיון השימוש  -  תנאי והסכם השימוש בתוכנה.

v     תמיכה וחידוש הרישיון: אופני קבלת תמיכה ורישוי לתוכנה.

v     אישור מס הכנסה: אישור מס הכנסה לניהול חשבון ע"י תוכנת EasyTax.



הדרכה מהירה לשימוש מיידי ומהיר בתוכנה

 

 

ü       הגדירו את פרטי העסק: הגדרות -> פרטי חברה
רשמו את פרטי החברה שלכם: שם החברה, מספר (הח.פ./עוסק מורשה),מספרי טלפון וכו'.
להוספת לוגו לחצו על הכפתור "הוסף קובץ לוגו" ובחרו את קובץ הלוגו שברצונכם להוסיף,
הקובץ צריך להיות בפורמט
JPG ורחבו כפול מאורכו (למשל 100 גובה 200 רוחב).
פריטים אלו יופיעו במסמכים שיופקו מהתוכנה

 

ü       הוסיפו פריטי מלאי או יחידות נתינת שירות: פריטים ומחירון -> לחצו על "חדש" הזינו את שם הפריט, מטבע, מחיר הקניה, (בעסק נותן שרות השאירו 0) ומחיר המכירה.
מחירים במחירון תמיד מופיעים ללא מע"מ,
אם ברצונכם לחלץ את סכום המע"מ מהמחיר שאתם מזינים שנו את  הכפתור (על ידי לחיצה) "אל תחלץ מע"מ"  ל "חלץ מע"מ".

 

ü       תעדו רכישות למלאי: רכש והוצאות -> רישום קניה, בחרו בפריט והזינו את האופן שבו שילמתם לספק, מומלץ להזין את מספר הקבלה מהספק בשדה "אסמכתא".

 

ü       תעדו כל הוצאה כספית: רכש והוצאות -> רישום הוצאות, הזינו את פרטי ההוצאה ואופן התשלום



לתוכן העניינים

מכירות

 

מסמכי מקור

 

להלן הוראות משותפות להפקת מסמכי מקור: כגון חשבוניות, קבלות, תעודות משלוח וכדומה.

 

לכל מסמך רשמי המתעד את פעילות העסק לצרכי מס, חובה להזין את  תאריך הפעולה, פרטי הלקוח/ספק ואת פרטי הפעולה (בחשבונית: את פרטי מחיר העסקה, בקבלה - את פרטי התשלום), ולהפיק את המסמך באופן שאינו מאפשר לבטל או לשנות את המסמך.

 

השדות הבאים קיימים ברוב מסמכי המקור שנפיק:

 

  • סרגל כלים עליון:
    • יצירה: שדה להזנת תאריך הפעולה שבמסמך, אם לא נזין אותו הוא יקבל אוטומטית את התאריך הנוכחי.
    • תאריך:  הצגת תאריך ההפקה  בפועל של המסמך. שדה זה לא ניתן לעריכה.
    • מס' רציף: הצגת הס' הרציף של הפעולה
    • סוכן: שדה להזנת שם הסוכן האחראי לעסקה.
    • משתמש: שדה להזנת שם מפיק המסמך בפועל.
    • סוג: הצגת סוג המסמך המופק.
    • אסמכתא: שדה להצגת/הזנת מספר האסמכתא לביצוע הפעולה. בעת רישום רכש יש להזין את מספר החשבונית/ת. משלוח שקיבלנו מהספק
    • סעיף: שדה להזנת הסעיף אליו משתייך המסמך.  לעריכת הסעיפים ראו בהגדרת הכנסות והוצאות
    • סוגר את (בזיכוי לקוח בלבד): שדה לבחירת המסמך עליו אנו מזכים את הלקוח.

 

  • שם הלקוח/ספק:         
    • שם:: שדה להזנת שם הלקוח/ספק על שמו אנו מפיקים את המסמך.
    • מספר: שדה לבחירת הלקוח/ספק נשוא המסמך ע"י בחירת המספר שלו במערכת.
    • כתובת: שדה לבחירת הלקוח/ספק נשוא המסמך ע"י בחירת כתובתו.
    • שם להצגה: שדה המאפשר הזנת שם לקוח/ספק שונה שיוצג על המסמך המודפס, 999שדה זה שימושי כאשר הלקוח מבצע עסקה על שם אדם אחר.
    • כרטסת: לחצן לפתיחת ועריכת פרטי הלקוח/ספק המלאים. לחילופין ניתן להקליק בקליק כפול על השדה: "שם".


כדי להוסיף לקוח/ספק חדש  בעת הזנת המסמך, הקלידו את שמו ואשרו למערכת להוסיפו לרשימת הלקוחות/ספקים. אח"כ תוכלו לערוך את פרטי הלקוח/ספק ע"י הלחצן "כרטסת"

 

*טיפ

מומלץ להוסיף כל לקוח למאגר הלקוחות שלכם על מנת שתוכלו לנתח את פעילותו!

זכרו! הלקוחות בונים לנו את העסק. אל תשכחו למלא אח"כ פרטים נוספים שלו, כולל יום ההולדת! כל לקוח יאהב אתכם אם תשלחו לו כרטיס ברכה ליום הולדתו.

 

 

  • תיבות סרגל תחתון:      (משמאל לימין)
    • חובה: בתיבה זו מופיעים סיכומי המסמך הנזקפים לחובת הלקוח תוך פירוט סיכום המחיר, סיכום המע"מ והסך הכולל.
    • זכות: בתיבה זו מופיעים סיכומי המסמך הנזקפים לחובת העסק (כגון בקניה מספק או זיכוי הלקוח) תוך פירוט סיכום המחיר, סיכום המע"מ והסך הכולל.
    • ברירות מחדל: בתיבה זו ניתן להגדיר הגדרות  שישפיעו על רישום הפריטים במסמך (ההגדרות משפיעות על פריטים שיוזנו אחר קביעת ההגדרות בלבד!):
      • מחירון: קביעת המחירון על פיו יקבעו מחירי המוצרים בחשבונית זו. (לקביעת מחירון שונים ראו999)
      • הנחה: קביעת אחוזי הנחה שיחושבו אוטומטית לכל שורה שתוזן (999 יש לרשום את האחוזים בשברים עשרוניים לדוגמה: 10% נרשום כך:  0.1)
      • מטבע: קביעת מטבע ברירת המחדל למחירים בחשבונית.
      • שער: קביעת שער מטבע חוץ על פיו יתורגמו המחירים לשקלים (לעדכון השערים ראו 999)
      • מע"מ: קביעה האם לחייב במע"מ את הפריטים שיופיעו בחשבונית.
      • אשראי: קביעת מועד אחרון לתשלום החשבונית. (999 האם זה ברירת מחדל לכל פריט?)
    • סטטוס מסמך:
      • כמות הדפסות: מציג את מספר הפעמים שמסמך זה הודפס.
      • הופק: מציג את סטטוס המסמך: האם הוא "הופק" או עדיין במצב טיוטה. (מסמך שלא הופק אין לו ערך מבחינה חוקית, מסמך שהופק לא ניתן לערוך)
    • הערות:
      • הערות: כאן המקום לרשום הערה שתופיע בחשבונית. (999 היכן מופיעים ההערות שנרשמו לכל פריט)
      • לתשלום עד:  שדה להזנת תאריך אחרון לתשלום החשבונית. בברירת המחדל השדה מקבל תאריך על פי רמת האשראי שהגדרתם בכרטיס הלקוח. השדה ניתן לעריכה.
      • סגור: 999: מה זה?

           

  • לחצני סרגל כלים תחתון:
    • דלת: סגירת הטופס. אם המסמך לא הופק הוא ישמר כטיוטה. על מנת לחזור אליו יש לגשת ל: מסמכים>טיוטות מהתפריט הראשי.
    • משקפת: חיפוש פריט בין שורות הפריטים.
    • מחיקה: מחיקת המסמך (לא ניתן למחוק מסמך שהופק!).
    • מסמך חדש: יצירת מסמך חדש (מומלץ שלא ליצור מסמך חדש קודם הפקת המסמך הנוכחי).
    • הפק מסמך: על ידי לחיצה המסמך הופך להיות רשמי ולא ניתן יותר לבטלו או לשנותו.
    • הצגת מסמך: לאחר הפקת המסמך ניתן לחזור ולהדפיסו כהעתק.
    • התאמות: פותח את רשימת העתקי המסמכים על מנת לאפשר התאמות (סגירת) מסמכים.
    • ביטול מסמך (סטורנו): מסמך שהופק לא ניתן לבטל אך ניתן ליצור מסמך ביטול (מסמך זיכוי).
    • בית: יציאה אל התפריט הראשי ללא סגירת המסמך. חלונית המסמך תופיע בשורת המשימות של מערכת ההפעלה.

 

לאחר הזנת הנתונים למסמך יש להפיקו ע"י קליק על "הפק מסמך" אחרת, המסמך לא יופק ויחשב לטיוטה בלבד!

 

חזרה לתוכן העניינים

 

 

חשבונית מס

 

לכל מכירת מוצר או נתינת שירות עליכם להפיק מסמך המתעד את חשבון העסקה בחשבונית המוכרת לצרכי מס. הליך התיעוד יתבצע בטופס זה.

 

*טיפ

במידה והתשלום מתבצע בעת הקניה מומלץ בחום להפיק מסמך משולב: "חשבונית מס/קבלה" ראה להלן999

 

999מסמך "חשבונית מס" יחשב ברשימת "העתקי מסמכים" למסמך "פתוח", "מסמך פתוח" פירושו, מסמך שעדיין לא התקבל התשלום עבורו ומכיוון שכך הוא עדיין פתוח לפנינו וממתין לסגירתו על ידי תשלום החוב.

 

*טיפ

חובת התיעוד חלה רק על שם הלקוח, מחיר הפריט וסך החשבונית + חישוב המע"מ, עם זאת מומלץ בחום להזין את כל שדות הנתונים ש"EasyTax: הכל ובקלות" מציע בפניכם, וזאת לצורך ניהול ומעקב יעיל.

 



  • כרטיסיית פרטי חשבונית מס
    • מקור המסמך: הצגת שם המסמך עליו החשבונית מבוססת במידה והחשבונית ייבאה את הנתונים מתוך מסמך הצעת מחיר וכדומה (להפקת חשבונית תוך יבוא הנתונים מ"הצעת מחיר" ראה להלן 999)
    • פריט: שדה לבחירת פריט מתוך מלאי הפריטים בעסק, יש לבחור פריט מתוך הרשימה. להוספת פריט חדש נקליק פעמיים על השדה על מנת לפתוח את טופס הוספת פריטים למחירון, (להוספת פריט ראו999) כאשר נסגור את הטופס - הפריט החדש יוזן לחשבונית. על מנת לערוך פריט קיים הקליקו פעמיים על שם הפריט.
    • שם לחשבונית: שדה להזנת שם שונה לפריט: שיודפס בחשבונית. שימושי כאשר... 999
    • מחיר יחידה: הצגת מחיר הפריט.
    • מטבע: הצגת המטבע לפיו מחושב המחיר. ניתן לשנות למטבע שונה ולהזין את המחיר החדש בשדות שיפתחו מעל רשימת הפריטים.
    • כמות: שדה לקביעת כמות הפריטים הנמכרים בחשבונית זו.
    • לפני הנחה: הצגת סך מחיר השורה. (המחיר הכולל של הפריט*כמות)
    • הנחה ב% - שדה לקביעת אחוזי ההנחה ממחיר המחירון שינתנו עבור פריט זה.
    • מחיר ללא מע"מ: הצגת מחיר השורה לפני מע"מ.
    • מע"מ: סך המע"מ לשורה זו.
    • כולל מע"מ: סך מחיר השורה כולל מע"מ
    • ברקוד: שדה המשמש לאיתור פריט על פי ה'ברקוד' שלו: אם הוזן במחירון, לשם איתור פריט יש למקם את סמן העכבר בשדה פריט ולהזין את הברקוד.
    • מק"ט: שדה המשמש לאיתור פריט על פי המספר הקטלוגי (מק"ט) שלו: אם הוזן במחירון. לשם איתור פריט יש למקם את סמן העכבר בשדה פריט ולהזין את המק"ט.
    • הערות: שדה להזנת הערת לשורה כלשהי ברשימת הפריטים, לשם הזנת הערה יש למקם את סמן העכבר על אחד משדות השורה ולהוסיף את ההערה בשדה זה.
    • הערה עצמית: ( 999 מה ההבדל בין הערה זו לקודמת? )שדה להזנת הערת לשורה כלשהי ברשימת הפריטים, לשם הזנת הערה יש למקם את סמן העכבר על אחד משדות השורה ולהוסיף את ההערה בשדה זה.

 

*טיפ

בשדה פריט ניתן לרשום ידנית את שם הפריט ומחירו, אך על מנת שנוכל לעקוב אחר כמות המלאי ואחוזי הרווח על כל מוצר מומלץ בחום להשתמש אך ורק בפריטים מרשימת המחירון, ולהוסיף למחירון כל פריט הנמכר על ידי העסק. (999 לא ניתן. )

 

  • סיכום החשבונית והסך לתשלום יופיע בתחתית הטופס תחת הכותרת חובה. אם נשנה את הסכום בשדה מחיר תיווצר אוטומטית שורה של הנחה/הוספה במסמך: לא כולל מע"מ, אם נשנה את הסכום בשדה סך הכל, תיווצר אוטומטית שורה של הנחה/הוספה במסמך: כולל המע"מ.

 

סרגל כלים תחתון:

    • קבלת נתונים:  פתיחת רשימת: הצעות מחיר, חשבונות עסקה או תעודות משלוח שהופקו במערכת. על מנת לייבא לחשבונית נתונים ממסמכים אלו ולחסוך בהקלדת הנתונים מחדש, ניתן לחזור על הפעולה ולייבא מספר מסמכים. (לאחר ייבוא נתונים ממסמך אחר המסמך ממנו קיבלנו נתונים יחשב ל"סגור" אך ניתן לבטל סגירה זו בטופס "העתקים והתאמות"). ניתן לשנות את הנתונים המיובאים.

 

חזרה לתוכן העניינים

 

 

קבלה

 

עבור קבלת תשלום מהלקוח, אנו נדרשים להפיק עבורו מסמך תיעוד "קבלה", מסמך "קבלה" סוגר את "חשבונית המס" ששולמה זה עתה, 999 לסיים משפט.

 

*טיפ

בפרטי התשלום מומלץ לפרט ככל הניתן לצורך מעקב תזרים המזומנים. אם קיבלתם תשלום בפריסה למספר תשלומים אל תתעצלו לפרט תאריך כל תשלום! המעקב אחריהם רק ישפר לכם את ניהול הכספים.

 

  • כרטיס פרטי קבלה
    • סוג תשלום: שדה להזנת סוג אמצעי התשלום בו השתמש הלקוח.
    • מספר שיק/אשראי: הזנת מספר השיק או כרטיס האשראי (מטעמי פרטיות הלקוח ואבטחת נתונים יודפסו רק ארבע הספרות האחרונות)
    • סוג כרטיס: הזנת סוג הכרטיס - במידה והתשלום בוצע בכרטיס אשראי.
    • תאריך ערך: הזנת תאריך פרעון השיק, אם לא תזינו תאריך: יוזן התאריך הנוכחי.
    • בנק: הזנת פרטי השיק - מספר הבנק אליו משתייך השיק, ניתן לבחור מתוך הרשימה (הרשימה עדכנית ל:28/01/2008)
    • סניף: הזנת פרטי השיק - מספר הסניף אליו משתייך השיק, ניתן לבחור מתוך הרשימה (הרשימה עדכנית ל:28/01/2008)
    • חשבון: הזנת מספר החשבון ממנו יפרע השיק.
    • מטבע: הזנת סוג המטבע שהתקבל.
    • סכום מט"ח: הזנת הסכום שהתקבל - במידה ושולם במטבע חוץ.
    • סכום שקל: הזנת הסכום שהתקבל.
    • בעל ההמחאה:בחירת בעל השיק: במידה והשיק אינו שייך ללקוח המשלם.

 

  • לחצן שכפל רשומה - מאפשר העתקה מהירה של שורת פרטי התשלום (לשימוש עבור פריסת התשלום למספר תשלומים, אופן השימוש: יש להזין את פרטי השיק הראשון במלואו ולאחר מכאן (כשסמן העכבר עדיין נמצא ברשומה הראשונה) ללחוץ על הלחצן שכפל רשומה הלחצן ישכפל את פרטי השיק תוך כדי שינוי ערך מספר השיק - למספק שיק עוקב (לדוגמה: בשורה הראשונה הזנתם שיק מספר 312 בשורה השנייה יופיע שיק מספר 313), ושינוי ערך החודש בתאריך - לחודש העוקב (לדוגמה: במקום 02/02/08 יופיע 02/03/08).

  • לחצן חיוב כרטיס אשראי (אופציונאלי)- מאפשר גביית החוב  על ידי כרטיס אשראי. ניתן להפעיל אפשרות זו על ידי תשלום נפרד.

 

  • סרגל כלים תחתון> תיבת חובה:

 

    • ניכוי מס במקור: 999 יוכנס לתיבת ניכוי מס במקור בהתאמה לתשלום הניכוי בשקלים(לא באחוזים) שיש להעביר לשלטונות המס.

 

לאחר הזנת הנתונים למסמך יש להפיקו ע"י קליק על "הפק מסמך" אחרת, המסמך לא יופק ויחשב לטיוטה בלבד!

 

במידה ונאלצתם לחייב את הלקוח מחדש יש להפיק מסמך "חיוב" (999 מה זה מסמך חיוב? ולמה אין לו איזכור במסך הפתיחה) או "חיוב שיק שחזר" .

 

חזרה לתוכן העניינים

 

 

חשבונית מס קבלה

 

אם הלקוח משלם בעת הקניה, נעדיף להפיק עבורו את "חשבונית המס" וה"קבלה" משולבים יחד במסמך אחד.

 

הזנת הנתונים למסמך זה: זהים לשלבים הנדרשים בהפקת "חשבונית מס" ובהפקת "קבלה":

  • בלשונית הכרטיסיות פרטי חשבונית מס/קבלה נזין את פרטי העסקה (חשבונית).
  • בלשונית פרטי קבלה  נזין את פרטי התשלום (קבלה)

 

על מנת להפיק מסמך משולב - חייבת להיות התאמה מלאה בין הסכומים המופיעים בקבלה לבין סה"כ החשבונית כולל מע"מ.

לא ניתן להפיק חשבונית מס/קבלה במידה ולא שולמה החשבונית במלואה!

 

ברשימת העתקים. יופיע המסמך כסגור כיוון שהתשלום בוצע. 999 האם תוקן?

 

999 מה זה? ניכוי מס במקור יוכנס לתיבת ניכוי בהתאמה לתשלום הניכוי שיש להעביר לשלטונות המס. במקרה כזה חייבת להיות התאמה מלאה בין הסכומים המופעים בקבלה + סכום הניכוי לבין סה"כ החשבונית כולל מע"מ.

 

לאחר הזנת הנתונים למסמך יש להפיקו ע"י קליק על "הפק מסמך" אחרת, המסמך לא יופק ויחשב לטיוטה בלבד!

 

חזרה לתוכן העניינים

 

 

חיוב עבור שיק חוזר

 

כאשר שיק הלקוח חוזר ואינו נפרע על ידי הבנק - EasyTax מקל עלינו להפיק עבורו מסמך לחיוב חוזר + עמלת החזר השיק.

אחר שנזין את שם הלקוח נוכל לבחור מתוך רשימת השיקים שנתן הלקוח - את השיק שחזר.

לאחר בחירת השיק נוכל לבחור האם להוסיף עמלה (סכום העמלה מוגדר בהגדרות>פרטי עסק>ברירות מחדל>עמלת בנק עבור שיק חוזר) שורת עמלה תתוסף למסמך.

 

לאחר הזנת הנתונים למסמך יש להפיקו ע"י קליק על "הפק מסמך" אחרת, המסמך לא יופק ויחשב לטיוטה בלבד!

 

חזרה לתוכן העניינים

 

 

זיכויי לקוח / חיוב / ביטול מסמכים 

 

כדי לבטל חשבונית, קבלה או תעודת משלוח נפיק מסמך מזכה.

הפרטים והסכומים שירשמו יהיו זהים לפרטים ולסכומים שנרשמו במסמך אותו נרצה לבטל.

לדוגמה: במידה ואנו מעוניינים לזכות לקוח בגין חשבונית מתאריך 01/05/2007 ע"ס 1000:

נפיק עבורו חשבונית זיכוי עם התאריך 01/05/2007 על סך של 1000

כדי לבטל חשבונית מס/קבלה יש להפיק שני מסמכי זיכוי: חשבונית זיכוי, וחיוב 999 (לשם מה להוציא מסמך חיוב? הרי הוא לא חייב כסף לכאורה יש כן צורך בקבלה על סכום שלילי) או לחילופין, (והמומלץ יותר) לבטל את החבונית מס קבלה על ידי שימוש בלחצן ביטול מסמך (סטורנו) בסרגל הכלים התחתון בגוף המסמך.

בכל מקרה אין לבצע זיכוי על ידי רישום סכומים שליליים.

EasyTax  יקזז את הסכומים שירשמו במסמכי הזיכוי בדוחות הרלוונטיים, כגון: רווח והפסד, דוח מע"מ ועוד.

 

לאחר הזנת הנתונים למסמך יש להפיקו ע"י קליק על "הפק מסמך" אחרת, המסמך לא יופק ויחשב לטיוטה בלבד!

 

חזרה לתוכן העניינים

 

 

הצעת מחיר/הזמנה

 

מסמך "הצעת מחיר" הינו מסמך המתעד הצעה לעסקה שהוצעה ללקוח ובו סיכום מחיר לעסקה, מסמך "הזמנה" הינו תיעוד להזמנה שבוצעה כבר על ידי לקוח.

את נתוני ההזמנה וכן נתוני הצעת מחיר - במידה ונתקבלה ההצעה - ניתן להעביר לחשבונית מס חדשה או להוסיפה לטיוטת חשבונית קיימת: על ידי הלחצן קבלת נתונים בסרגל הכלים התחתון.

הליך הפקת מסמך "הצעת המחיר/הזמנה" זהה להליך הפקת מסמכי מקור.

לא ניתן לעדכן או לערוך נתונים במסמכי הצעות מחיר או הזמנות לאחר שהופקו.

 

לאחר הזנת הנתונים למסמך יש להפיקו ע"י קליק על "הפק מסמך" אחרת, המסמך לא יופק ויחשב לטיוטה בלבד!

 

חזרה לתוכן העניינים

 

 

חשבונית עסקה

 

חשבונית עסקה הינה דרישה לתשלום מהלקוח, והודעה על כוונה להפיק חשבונית מס לאחר התשלום.

לאחר התשלום, ניתן להעביר את נתוני חשבון העסקה לחשבונית מס - על ידי הלחצן קבלת נתונים בסרגל הכלים התחתון.

הליך הפקת מסמך "חשבונית עסקה" זהה להליך הפקת מסמכי מקור.

 

חזרה לתוכן העניינים

 

 

תעודת משלוח

 

תעודת משלוח הינו מסמך תיעוד יציאת פריטים מהעסק/מחסני העסק. עיקר השימוש בו הוא: החתמת הלקוח על המסמך כאישור שקיבל את הפריטים ולמניעת הכחשות.

במקרה של החזרת הסחורה לעסק/מחסני העסק יש להפיק תעודת ביטול (המוסיפה את הפריטים לספירת המלאי),

תעודה זו תופק על ידי בחירה במסמכים>ביטול מסמכים->תעודת החזר משלוח

הליך הפקת תעודת משלוח זהה להליך הפקת מסמכי מקור.

 

חזרה לתוכן העניינים

 


רכש והוצאות

 

רישום הוצאות

 

בטופס רישום ההוצאות, יירשמו כל הוצאות העסק תוך שיוך כל הוצאה לסעיף אליו היא משתייכת.

רישום ההוצאות מיועד לצורך חישוב דו"ח מע"מ, דו"ח רווח והפסד, ותזרים מזומנים.

לא כל סוג הוצאה - מוכרת לקיזוז שיעור המע"מ במלואו, לכן יש לקבוע לכל סוג הוצאה את שיעור המע"מ הניתן לקיזוז ממנה. פעולה זו מתבצעת בטופס הגדרות>סעיפי הכנסות והוצאות (ניתן לפתוח אותו גם על ידי לחיצה כפולה על שדה סוג הוצאה).

 

 

999*טיפ לעוסק החדש

אך ורק הוצאות בעלי חשבונית מס - מוכרות לצרכי מס

 

 

אזור רישום הוצאה

אזור זה מיועד לרישום רציף של הוצאות, ההוצאות הנרשמות יוצגו באזור רשימת הוצאות מתחת.

  • תאריך חשבונית: שדה להזנת התאריך הרשום על גבי חשבונית ההוצאה שקיבלנו.
  • מספר חשבונית: שדה להזנת מספר החשבונית שקיבלנו.
  • סוג הוצאה: שדה לבחירת סעיף ההוצאה מתוך רשימת סוגי ההוצאות. (ניתן להוסיף סוגי הוצאה על ידי לחיצה כפולה על השדה)
  • סעיף ב 6111: עסקים מסוימים מחויבים בהגשת טופס 6111 של מס הכנסה - המפרט את ההכנסות וההוצאות לפי הגדרות אחידות (להסבר נוסף אודות טופס 6111) מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון להגדרת סוגי ההוצאות וההכנסות.
  • סה"כ: סכום ההוצאה (סכום כולל מע"מ).
  • %מע"מ: הצגת אחוזי המע"מ המוכרים לצורך החזר מע"מ.
  • סכום מע"מ: הצגת סכום המע"מ המוכר לצורך החזר מע"מ.
  • ספק: שדה להזנת שם הספק/נותן השרות לו שילמנו.
  • תאריך הזנה: שדה המזין אוטומטית את תאריך שמירת הנתונים.
  • לחצן פרטי תשלום: פותח טופס המאפשר למלא את פרטי תשלום ההוצאה, וכיצד בוצע, כגון: מספרי שיקים וסכומיהם או מספר התשלומים בכרטיס אשראי. נתונים אלו חיוניים לצורך מעקב רציף אחר תזרים המזומנים. אם לא יוזנו פרטי התשלום EasyTax יניח שהתשלום בוצע במזומן בתאריך החשבונית. (במידה והתשלום כן נעשה בפריסה לתשלומים – אי הזנת פרטים אלו תפגע באמינות הדוחות של תזרים המזומנים ויקשה עלינו לעקוב האם יש לעסק כסף נזיל999)

 

כל רישום של הוצאה ניתנת לשינוי ולמחיקה לאחר רישומו כל עוד לא הוגדר כנרשם על ידי הלחצן שמור. הוצאה שלא נרשמה לא תופיע בדוחות! רק אחר שמירת רישום ההוצאה - היא תירשם במערכת הדוחות.

 

חזרה לתוכן העניינים